dijous, 29 de maig del 2014

Ets més d'esquerra o de dreta?

El nostre cervell es troba totalment separat per dos hemisferis, el dret i l'esquerra. A l’interior del cervell es troba el cos callós, constituït per milions de fibres nervioses que uneixen els dos hemisferis. Cada hemisferi processa la informació de manera totalment diferent; l'esquerra és el nostre pensament lògic i racional, mentre que el dret és la nostra part més creativa i emocional.
Aquí teniu un petit resum amb les funcions dels dos hemisferis:

HEMISFERI ESQUERRA  HEMISFERI DRET
Més racional Més emocional
Numèric Artístic
Digital Analògic
Llenguatge Música
Temps Espai
Història Geografia
Successiu Simultani
Anàlisi Síntesi
Lògic-racional Intuïció
Abstracte Concret
Deducció Imaginació
Actiu Receptiu
Seriós Humor
Esforç Innovació
Repetició Creativitat
Objectiu Subjectiu
Emocions positives Emocions negatives

Utilitzem cada costat del nostre cervell depenent de la tasca que portem a terme,  però malgrat aquest fet, alguns teòrics i investigadors creuen que pot haver-hi un costat del cervell que predomina en cada persona.
En lloc de treballar de forma planificada, les persones que són més aviat d'hemisferi dret actuen de forma espontània i prefereixen la informació abstracta i incerta. Són persones intuïtives i espontànies i enfoquen la vida de forma pràctica. Son també molt visuals  i prefereixen  expressar-se a través d'accions més que paraules. Tenen un gran desig d'explorar i entendre perquè les coses són com són i el que podrien ser.
Les persones amb l'hemisferi esquerra dominant processen les dades anant del particular al general i son molt metòdiques abans de treure conclusions o prendre decisions. Es guien més pel pensament racional que per la intuïció.
Hi ha moltes proves i tests que et diuen quin és el teu costat dominant, aquí us deixo un enllaç d’un mini test molt senzill que us pot donar una primera impressió, encara que segur que ha ho haureu endevinat.
Per cert, jo en qüestió de d’hemisferis sóc molt del dret! I tu?


 Feliç divendres!

8 comentaris:

  1. sort del test...no estava massa definida, em pensava que era de centra!!! després de comprova-ho...sóc de dretes....per poc!

    ResponElimina
  2. Apali! Jo sóc d'esquerres i de dretes per igual! Fifty fifty! Equilibri total!!!! Viscaaaaaaa!!!! :)

    ResponElimina
  3. Ey!!! a mi també m'ha sortit el 50% de cada hemisferi, però.... no m'ho crec gaire. ;P ___ Yolanda

    ResponElimina
  4. Eiii doncs jo estic força centrada però amb una lleugera tendència a l'esquerra...!!!!

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies noies!!si us interessa tinc altres tests més extensos :)

    ResponElimina
  6. Sóc d'esquerres, tot i així m'ha sorprès perquè no m'esperava tenir un % tant amunt de la part dreta, l'hauré d'explorar una mica més. Verònica.

    ResponElimina
  7. Doncs jo 65% de dreta , que no és el mateix que de dretes!!!!

    ResponElimina